wizytówka
dyrekcja
kadra pedagogiczna
uczniowie
historia szkoły
pedagog szkolny
biblioteka szkolna
Świetlica szkolna
aktualne informacje
fotki z imprez
mapa strony

Świetlica

mgr Weronika Morlo - kierownik świetlicy

mgr Elżbieta Tomczyk - wychowawca świetlicy

świetlica szkolna czynna:

poniedziałek -piątek: 7.00 - 16.30

  1. Regulamin świetlicy szkolnej - czytaj więcej .....
  2. Karta zgłoszenia dziecka do świetlicy szkolnej - czytaj więcej .....

Działy ( rodzaje ) prowadzonych zajęć przez cały rok zajęć.

I. Zajęcia dydaktyczne - pogłębiające znajomość spraw dotyczących otaczającej Rzeczywistości, pobudzające do myślenia, ćwiczące pamięć, rozwijające aktywność, inicjatywę, samodzielność, uczące współżycia w zespole:
  • gry i zabawy umysłowe (zagadki, łamigłówki, rebusy, szarady);
  • gry zabawy dydaktyczne (zabawy ćwiczące analizę i syntezę słuchową i graficzną, doskonalące mowę i myślenie, umiejętność czytania i pisania, utrwalające pojęcia matematyczne).

II. Zabawy i gry terenowe - dostarczające dzieciom wielu możliwości ruchowego wyżycia się, rozwijające naturalnej formy ruchu w warunkachterenowych, wykorzystywanej następnie w życie codziennym:

  • gry i zabawy ćwiczące spostrzegawczość (zmiany w otoczeniu);
  • ćwiczenia wdrażające do prawidłowego zachowania i stosowania poznanych reguł ruchu drogowego.
III. Gry i zabawy ruchowe - oddziałujące wszechstronnie na organizm dziecka przyczyniające się do podnoszenia jego ogólnej sprawności fizycznej, rozwijające cechy motoryki: siłę, szybkość, zręczność, wytrzymałość. Mające wpływ na rozwój charakteru i takich cech jak: samodzielność, śmiałość, pomysłowość, panowanie nad sobą, uczące umiejętności współżycia i współdziałania z rówieśnikami, kształtujące postawy społeczno - moralne, rozwijające życzliwość i sympatię:
  • zabawy i gry ze śpiewem;
  • zabawy i gry orientacyjno - porządkowe;
  • zabawy i gry na czworakach;
  • zabawy i gry bieżne;
  • zabawy i gry rzutne;
  • zabawy i gry skoczne;
  • wyścigi na wesoło.
IV. Gry i zabawy świetlicowe - wpływające na rozwój umysłowy dziecka, poszerzające wiedzę, rozwijające szybkość orientacji i spostrzegawczości:
  • zabawy tematyczne;
  • zabawy twórcze;
  • zabawy konstrukcyjne;
  • zabawy towarzyskie;
  • zabawy i gry stolikowe;
  • zabawy i gry umysłowe.

V. Zajęcia praktyczno - techniczne - kształtujące umiejętności manualne, rozwijające spostrzegawczość, wyobraźnię i pamięć ( prace z papieru, z drewna, prace z różnych materiałów, szycie, zdobnictwo ).

VI. Zajęcia plastyczne - przyczyniające się do poznawania, odczuwania i przeżywania piękna otaczającego świata. Rozwijające spostrzegawczość, wyobraźnię, kształtujące wrażliwość na sztukę i umiejętność jej rozumienia.

VII. Zajęcia artystyczne - przygotowujące młodego człowieka do odbioru sztuki kształcące wrażliwość na piękno, pobudzające do własnej aktywności twórczej.

VIII. Zajęcia umuzykalniające - szerzące kulturę muzyczną, kształtujące Wyobraźnię oraz wrażliwość estetyczną, wzbogacające wiedzę o muzyce. Formy zajęć:

  • słuchanie muzyki;
  • śpiewanie piosenek;
  • zabawy ze śpiewem.
IX. Zajęcia czytelnicze - pozwalające poznać rzeczy, przedmioty, rozwijające Umiejętność spostrzegania, dokonywania porównań i wyciągania wniosków:
  • żywe słowo;
  • konkursy propagujące książki;
  • praca z czasopismem.

X. Wychowanie zdrowotne i komunikacyjne:

  • Higiena osobista:
  • - pielęgnowanie ciała oraz przybory do tego służące,
  • - higieniczny tryb życia praca, wypoczynek, odżywianie)
  • Higiena żywienia:
  • - znaczenie racjonalnego odżywiania, higiena spożywania posiłków,
  • - składniki pokarmowe, wartości odżywcze mleka, warzyw i owoców,
  • Higiena pracy i nauki:
  • - bezpieczeństwo i higiena podczas zajęć
  • - znaczenie ruchu i zmiany pozycji postawy
  • - bezpieczeństwo na drodze
  • - przepisy ruchu drogowego i zastosowanie ich na co dzień
  • Elementy ratownictwa:
  • - udzielanie pierwszej pomocy,
  • - posługiwanie się telefonami alarmowymi,
  • - wyposażenie apteczk,i
  • - opatrywanie ran,
  • - trujące środki chemiczne,
  • - pożar w mieszkaniu, w szkole.

ZADNIA WYCHOWAWCY ŚWIETLICY

  • Organizowanie pracy opiekuńczo-wychowawczej w oparciu o plan pracy.
  • Należyte przygotowanie się do prowadzenia zajęć pod względem metodycznym i organizacyjnym- zgodnie z założeniami planu pracy.
  • Sprawowanie stałej opieki nad powierzonymi swojej opiece uczestnikami w grupie wychowawczej.
  • Systematyczne utrzymywanie kontaktów z wychowawcami klas i rodzicami wychowanków.
  • Codzienna troska o zdrowie, higienę i bezpieczeństwo dzieci w czasie ich pobytu w świetlicy i podczas organizowanych zajęć.
  • Odpowiedzialność materialna za sprzęt, materiały i pomoce naukowe.
  • Opracowanie rozkładu zajęć w oparciu o wytyczne programowe z rozbiciem na poszczególne jednostki metodyczne.
  • Prowadzenie obowiązującej dokumentacji, np. dziennika zajęć, opracowanie rozkładu zajęć.
  • Zagwarantowanie pełnego bezpieczeństwa zdrowia i życia dziecka w czasie zajęć, spacerów, gier i zabaw ruchowych itp.
  • Podejmowanie zadań zmierzających do rozwijania zainteresowań i upodobań dzieci.

ZADANIA KIEROWNIKA ŚWIETLICY

Kierownik świetlicy jest odpowiedzialny za realizację zadań dydaktyczno-wychowawczych świetlicy szkolnej oraz właściwej pracy kuchni. Odpowiada za pracę powierzonych mu wychowawców świetlicy oraz wychowanków i pracy kucharek, intendentki. Do najważniejszych zadań kierownika należy:
  • planowanie, organizowanie, kierowanie pracą wychowawczą, opiekuńczą i dydaktyczną;
  • koordynowanie działalności opiekuńczo- wychowawczej, gospodarki materialnej i finansowej w zakresie żywienia dzieci;
  • opracowanie terminarza hospitacji zajęć świetlicowych;
  • opracowanie ramowego planu pracy - zgodnie z potrzebami i zainteresowaniami dzieci.

do góry

 

 

 

 

 

 

 

położenie miasta
historia miasta
teraźniejszosc
zabytki

 

 
 
Copyright © 2006 - 2018 E. S.