• Dla DOROSŁYCH

      • CO WIEDZIEĆ POWINNIŚMY MY - DOROŚLI, A CZEGO DZIECI NAM NIE MÓWIĄ...

        • Nie krzycz na mnie. Boję się wtedy Ciebie i myślę, że skoro na mnie krzyczysz to ze mną musi być coś nie tak.
        • Słuchaj mnie. Kiedy opowiadam Ci o tym, co dla mnie ważne, patrz mi w oczy. Czuję wtedy, że ja i moje sprawy są dla Ciebie ważne.
        • Pozwól mi dorastać w moim własnym tempie. Nie zmuszaj mnie do robienia rzeczy, na które jeszcze mam czas. Pamiętaj, że jestem dzieckiem i najlepiej odkrywam świat poprzez zabawę.
        • Uwielbiam, kiedy spędzasz ze mną czas. Jesteś w dobrym humorze, bawisz się ze mną, śmiejemy się i tworzymy piękne wspomnienia, do których jako dorosły będę z przyjemnością wracał.
        • Nie porównuj mnie do rodzeństwa czy rówieśników. Czuję się wtedy gorszy, a tak bardzo potrzebuję Twojej akceptacji.
        • Przytul mnie kiedy jest mi smutno. Pozwól mi płakać. Nie mów mi, że chłopcy nie płaczą, że jestem beksą i że powinienem być w dobrym nastroju. Moje uczucia są prawdziwe. Tak samo jak Twoje.
        • Naucz mnie dbania o swoje potrzeby. Wyśpij się, odpocznij, realizuj swoje zainteresowania, spotykaj się z przyjaciółmi. Pokaż mi, że bycie rodzicem i spędzanie czasu z dzieckiem może być źródłem radości. Naprawdę nie chcę widzieć jak cierpisz i poświęcasz się dla mnie, a później jesteś zdenerwowany i sfrustrowany. Martwię się wtedy, że to przeze mnie.
        • Bądź przy mnie kiedy się boję. Nie wyśmiewaj się z moich dziecięcych lęków. Powiedz mi, że też kiedyś bałeś się ciemności i pozwól mi trzymać latarkę przy poduszce.
        • Kochaj mnie dlatego, że jestem. Nie dlatego, że szybko biegam, recytuję wiersze i jestem „grzeczny”. Kochaj mnie także wtedy kiedy popełniam błędy i potrzebuję Twojego wsparcia. Potrzebuję być pewny, że kochasz mnie także wtedy kiedy coś mi nie wyjdzie.
        • Okazuj miłość swojemu partnerowi/ partnerce. To od Was uczę się rozwiązywania konfliktów, radzenia sobie z trudnymi sytuacjami oraz zrozumienia czym jest prawdziwa miłość.
        • Pamiętaj, że najprawdopodobniej przejmę Twoje przekonania o mnie samym, o innych ludziach, o życiu. Znajdź czas, aby zastanowić się, czy Twoje przekonania są prawdziwe i czy będą mi służyć. Jeżeli myślisz, że ludzie są źli i wykorzystują innych, w życiu będzie mi trudniej i będę nieufny.
        • Wiem, że kochasz mnie i starasz się dla mnie ze wszystkich sił. Pokaż mi, że gorsze dni i drobne potknięcia są częścią życia. Wyciągnij wnioski, zadbaj o swoje samopoczucie i wybacz sobie. Dzięki temu nauczę się reagować podobnie. 
        • Uśmiechaj się do mnie. Twój szczery uśmiech działa na mnie kojąco. Czuję się wtedy bezpieczny i kochany.
      • Pedagog szkolny.

      • Obowiązki pedagoga szkolnego pełni p. Ewa Skrobol

        ZADANIA

        • konsultacje pedagogiczne dla rodziców i nauczycieli od poniedziałku do piątku w godz. 8.30 -12.30 (oprócz pierwszych czwartków miesiąca) 

        • rozpoznawanie przyczyn niepowodzeń szkolnych 

        • zajęcia korekcyjno- kompensacyjne dla uczniów z trudnościami w nauce oraz  z zaburzeniami zachowania, 

        • podejmowanie działań profilaktyczno-wychowawczych wynikających z programu profilaktycznego szkoły "Kolorowy Świat", 

        • prowadzenie edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia wśród uczniów, 

        • współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Policją, Sądem, Strażą Miejską, Prokuraturą, Świetlicą Profilaktyczno-Wychowawczą, 

        • podejmowanie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.

         

        GODZINY PRACY:

        Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek
        8:30 - 13:00 8:00 - 13:00 11:00 - 15:00 8:30 - 13:00 8:30 - 12:30

         

      • Psycholog szkolny

      • Obowiązki psychologa szkolnego pełni p. Wioletta Kuśmierczyk.
         

        ZADANIA: 

        • prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań  i uzdolnień  uczniów  oraz  przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym  barier  i ograniczeń  utrudniających  funkcjonowanie  ucznia  i jego  uczestnictwo  w życiu  przedszkola,  szkoły i placówki;
        • diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych  stanowiących  barierę  i ograniczających  aktywne  i pełne  uczestnictwo  ucznia  w życiu  przedszkola, szkoły i placówki;
        • udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
        • podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
        • minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
        • inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
        • pomoc  rodzicom  i nauczycielom  w rozpoznawaniu  i rozwijaniu  indywidualnych  możliwości,  predyspozycji i uzdolnień uczniów;
        • wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:

        a) rozpoznawaniu indywidualnych  potrzeb  rozwojowych  i edukacyjnych  oraz  możliwości  psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń  edukacyjnych  lub  trudności  w funkcjonowaniu  uczniów,  w tym  barier  i ograniczeń  utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki,

        b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

        Zadania, o których mowa, są realizowane we współpracy z:

        • Dyrekcją szkoły
        • Rodzicami
        • Nauczycielami i innymi pracownikami szkoły
        • Nauczycielami i pracownikami innych szkół
        • Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną
        • Poradniami specjalistycznymi
        • Innymi podmiotami, działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży

         

        GODZINY PRACY

        Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek
        8:50 - 9:50

        9:45 - 10:45

        11:35 - 12:35

        10:40 - 12:40

        8:50 - 9:50

        10:45 - 11:45

        9:45 - 10:45

        11:30 - 14:30