• Nowoczesne wyposażenie dla DZIESIĄTKI

        • W ramach projektu, nasza szkoła została wyposażona między innymi w dwa, 75" monitory interaktywne, cztery laptopy oraz programy multimedialne: mTalent "Matematyka - dyskalkulia" oraz "Koncentracja i pamięć" a także multimedialne programy do pracowni biologicznej, fizycznej, chemicznej i geograficznej. Te nowoczesne narzędzia dydaktyczne już przynoszą liczne korzyści zarówno uczniom, jak i nauczycielom. Interaktywne monitory oraz laptopy umożliwiają bardziej angażujące i interaktywne lekcje, co sprzyja lepszemu przyswajaniu wiedzy. Programy mTalent pozwalają na dostosowanie materiałów edukacyjnych do indywidualnych potrzeb uczniów, co jest szczególnie ważne dla 38 uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dzięki nowoczesnym narzędziom uczniowie mogą rozwijać swoje umiejętności matematyczne oraz zdolności koncentracji i pamięci w sposób bardziej efektywny. Programy do poszczególnych pracowni są ich doskonałym uzupełnieniem i również znacząca przyczyniają się do zwiększenia skuteczności i efektywności nauki zwłaszcza dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

        • Artyści poznają linoryt!

        • Nasze koło artystyczne wzbogaciło się o nowe narzędzia do linorytu, zakupione dzięki uczestnictwu szkoły w projekcie #Zintegrowani_w_nauczaniu_w_Szkole_Podstawowej_nr_10_i_nr_28_w_Wodzisławiu_Śląskim. Dzięki temu nasi uczniowie mają teraz możliwość rozwijania swoich umiejętności artystycznych na jeszcze wyższym poziomie. Dzięki wsparciu unijnemu, nasze zajęcia stały się jeszcze bardziej atrakcyjne i inspirujące. Zachęcamy wszystkich uczniów do dołączenia do naszego koła artystycznego i spróbowania swoich sił w linorycie. To doskonała okazja, aby rozwijać swoje pasje i umiejętności w przyjaznej i twórczej atmosferze.

          Linoryt to technika graficzna, która pozwala na tworzenie wyjątkowych i oryginalnych prac. Nowe narzędzia, które otrzymaliśmy, umożliwiają precyzyjne wycinanie wzorów w linoleum, co jest kluczowe dla uzyskania wysokiej jakości odbitek. Uczniowie mogą teraz eksperymentować z różnymi technikami i narzędziami, co z pewnością pobudzi ich kreatywność i pozwoli na odkrywanie nowych talentów.

        • "Stołowy" savoir-vivre na TUS-ie!

        • Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, realizowane w ramach projektu #Zintegrowani_w_nauczaniu_w_Szkole_Podstawowej_nr_10_i_nr_28_w_Wodzisławiu_Śląskim związane były ze zbliżającymi się Świętami Bożego Narodzenia. Trenowaliśmy stołowy savoir-vivre, który pozwoli nam na odpowiednie przygotowanie wigilijnego stołu, a także rozmawialiśmy o dobrych manierach podczas Świąt. Doskonaląc zasady współpracy, przygotowaliśmy wspólnie świąteczne ciasteczka. Był to także czas, kiedy uczestnicy mogli złożyć sobie życzenia i porozmawiać o bożonarodzeniowych tradycjach. Przyjemnie było trenować takie umiejętności!🎄🎄🎄🎅🤗

        • "Artyści" dekorują szkołę!

        • W ramach zajęć koła artystycznego realizowanych w projekcie "Zintegrowani w nauczaniu w Szkole Podstawowej nr 10 i nr 28 w Wodzisławiu Śląskim" uczniowie "DZIESIĄTKI", pod opieką nauczycielki plastyki, wykonali Świąteczną dekorację szkoły.  

        • Trwają zajęcia z wykorzystaniem urządzenia Biofeedback!

        • Trwają zajęcia innowacyjnej terapii z wykorzystaniem urządzenia Biofeedback. Dzięki prowadzonym zajęciom uczniowie mogą lepiej radzić sobie ze stresem, poprawiać koncentrację oraz rozwijać umiejętności samoregulacji. Projekt ten ma na celu wspieranie zdrowia psychicznego i fizycznego uczniów, a także promowanie nowoczesnych metod terapeutycznych w edukacji. Jesteśmy dumni, że nasza szkoła może oferować takie innowacyjne rozwiązania, które przyczyniają się do wszechstronnego rozwoju naszych podopiecznych.

        • W ramach zajęć projektowych po angielsku!

        • Od października trwają w naszej szkole zajęcia doskonalące znajomość i umiejętność posługiwania się językiem angielskim. Założeniem zajęć jest rozwijanie umiejętności językowych uczniów zdolnych, dla których opanowanie materiału określonego przez podstawę programową nie stanowi problemu lub ich wiedza wykracza poza jej zakres. Zajęcia, oprócz doskonalenia umiejętnoci językowych, poszerzają też wiedzę uczniów na temat historii, geografii, kultury literatury oraz kinematografii krajów anglojęzycznych, zwłaszcza Wielkiej Brytanii, Irlandii, Stanów Zjednoczonych i Australii.  

        • Przestrzeń budowania relacji i odpoczynku!  

        • W DZIESIĄTCE powstały nowe strefy relaksu i integracji, które mają na celu wspieranie wzajemnych relacji między uczniami oraz zapewnienie im odpowiednich warunków do odpoczynku i regeneracji sił. Przestrzenie zostały zaaranżowane jako uzupełnienie zajęć treningu umiejętności społecznych, a zakupy wyposażenia sfinansowane w ramach projektu "Zintegrowani w nauczaniu w Szkole Podstawowej nr 10 i nr 28 w Wodzisławiu Śląskim. Zakupione meble relaksacyjne pozwalają uczniom na twórcze spędzanie czasu oraz odprężenie w przyjaznej atmosferze.  

          Dzięki udziałowi w projekcie powstały przestrzenie wyposażone w nowoczesne, ergonomiczne meble, takie jak pufy, leżaki i poduszki, które zapewniają komfort i umożliwiają odpoczynek w trakcie przerw. Dzięki temu uczniowie zyskali miejsce, w którym mogą nie tylko zrelaksować się po intensywnej nauce, ale także rozwijać umiejętności społeczne, współpracując z rówieśnikami w luźniejszej, mniej formalnej atmosferze. Powstałe przestrzenie  wspierają integrację, komunikację oraz budowanie pozytywnej atmosfery wśród uczniów. Nowe strefy relaksu to element, który doskonale wpisuje się w ideę dbania o równowagę między nauką a odpoczynkiem, co ma kluczowe znaczenie dla dobrego samopoczucia i efektywności uczniów.

        • Trenujemy umiejętności społeczne!

        • Dzięki uczestnictwu DZIESIĄTKI w projekcie "Zintegrowani w nauczaniu w Szkole Podstawowej nr 10 i nr 28 w Wodzisławiu Śląskim" możliwe stało się uruchomienie dla naszych uczniów zajęć rozwijających kompetencje społeczno-emocjonalne w formie "Treningu Umiejętności Społecznych"   
          Po zrekrutowaniu uczestników zajęcia ruszyły w październiku i cieszą się sporym zainteresowaniem.  

          Trening Umiejętności Społecznych  (TUS) to grupowa forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej skierowana do dzieci. Zajęcia mają na celu trenowanie adekwatnych zachowań społecznych, umiejętności komunikacji, współpracy w grupie, naukę przestrzegania zasad, samokontroli, rozumienia i kontrolowania emocji, pracę nad rozwiązywaniem konfliktów. Zajęcia rozwijają pozytywną motywację, wiarę we własne możliwości i poczucie własnej wartości, a także kształtują empatię oraz wzajemny szacunek. W czasie trwania zajęć umiejętności emocjonalno-społeczne będą ćwiczone poprzez zabawę oraz możliwość doświadczania sytuacji społecznych w bezpiecznych warunkach warsztatowych.

        • Biofeedback w DZIESIĄTCE!

        • Mamy urządzenie Biofeedback i nie wahamy się go używać! 

          Dzięki udziałowi w projekcie "Zintegrowani w nauczaniu w Szkole Podstawowej nr 10 i nr 28 w Wodzisławiu Śląskim" finansowanym w ramach programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego, wzbogacilimy swoją ofertę edukacyjną o nowoczesne urządzenie do terapii biofeedback. Nowy sprzęt ma na celu wspieranie uczniów w zakresie poprawy koncentracji, redukcji stresu i rozwijania umiejętności radzenia sobie z emocjami. 

          Terapia biofeedback – nowoczesna metoda wspierania rozwoju uczniów

          Biofeedback to nowoczesna technika terapeutyczna, która pozwala na naukę świadomego wpływania na funkcje fizjologiczne organizmu, takie jak tętno, oddech, aktywność fal mózgowych czy napięcie mięśniowe. Za pomocą specjalistycznego urządzenia, które monitoruje te parametry, uczniowie mogą obserwować w czasie rzeczywistym, jak ich ciało reaguje na różne bodźce i emocje. Dzięki temu, uczą się kontrolować swoje reakcje i poprawiają zdolność koncentracji oraz relaksacji.

          Podczas sesji biofeedback uczniowie wykonują różnorodne zadania, które mają na celu optymalizowanie ich stanu fizjologicznego – np. obniżenie poziomu stresu, poprawę wydajności umysłowej czy zwiększenie poziomu koncentracji. Poprzez bezinwazyjne i interaktywne metody, dzieci uczą się samoregulacji oraz skutecznego zarządzania swoimi emocjami, co ma ogromne znaczenie nie tylko w edukacji, ale także w codziennym życiu.