• Rozdział VII

          Organizacja pracy biblioteki i świetlicy szkolnej

          § 28. 1. W szkole działa biblioteka, na zasadach określonych w regulaminie. Bibliotekę prowadzi nauczyciel bibliotekarz.

          2. Biblioteka szkolna jest pracownią szkolną służącą do realizacji potrzeb i zainteresowań uczniów, zadań dydaktyczno – wychowawczych szkoły, doskonaleniu warsztatu pracy nauczyciela, popularyzowaniu wiedzy pedagogicznej wśród nauczycieli, rodziców oraz w miarę możliwości wiedzy o regionie.

          3. Istotną funkcją biblioteki szkolnej jest przygotowanie ucznia do korzystania z różnych źródeł informacji, przydatnych w dalszej edukacji.

          4. Biblioteka współpracuje z uczniami, nauczycielami i rodzicami oraz innymi bibliotekami.

          § 29. 1. W szkole działa świetlica, która zapewnia opiekę uczniom, którzy muszą przebywać w szkole ze względu na czas pracy ich rodziców lub organizację dojazdu do szkoły/domu.

          2. Świetlicę prowadzą wychowawcy świetlicy, a zajęcia prowadzone są w grupach wychowawczych. Liczba uczniów w grupie nie powinna przekraczać 25 uczniów.

          3. Świetlica działa od poniedziałku do piątku (za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy).

          4. Świetlica szkolna jest integralną częścią szkoły i pełni jednocześnie funkcję jadalni.

          5. W świetlicy obowiązują określone zasady zachowania się, które czynią jednocześnie uczniów współgospodarzami tego pomieszczenia.

          6. Świetlica działa w oparciu o obowiązujący regulamin.

          7. Formy działalności świetlicy to:

          1)  działalność opiekuńcza;

          2)  zajęcia wychowawcze grupowe;

          3)  zajęcia dekoracyjne i artystyczne (plastyczne), grupowe i indywidualne, promowanie czytelnictwa;

          4)  wspieranie procesu dydaktycznego – gry dydaktyczne, pomoc w nauce;

          5)  włączanie się w przygotowanie imprez szkolnych i uroczystości;

          6)  włączanie się w akcje charytatywne i akcje szkolne, środowiskowe i krajowe;

          7)  działalność związana z dożywianiem uczniów;

          8)  zapewnienie opieki uczniom zwolnionych z wybranych zajęć (religii, wychowania fizycznego, wychowania do życia w rodzinie);

          9)  pomoc w rozwiązywaniu problemów osobistych.