Uczniowie klasy siódmej wzięli udział w zajęciach "Wodzisław w XIX i XX wieku". Zajęcia odbyły się na terenie Wodzisławia i prowadził je znawca dziejów naszego rodzinnego miasta, pracownik muzeum p. Piotr Hojka i nauczyciel historii - p. Mirosław Groń. W czasie zajęć uczniowie musieli policzyć ile ulic wychodzi z wodzisławskiego rynku, odszukali średniowieczną studnię na terenie byłego klasztoru minorytów, poznali historię średniowiecznych krzyży pokutnych. Uczniowie poznali historię dawnych wodzisławskich budynków np. willa Józefa Tumułki, dawny wodzisławski kościół pofranciszkański. Poznali także sławnych wodzisławskich mieszkańców np. Wilhelma Prokopa, Józefa Michalskiego. Pan Piotr Hojka opowiedział uczniom wiele ciekawostek związanych z ich "małą ojczyzną" np. o Górze Szubieniczej przy ulicy Kopernika, gdzie wykonywano wyroki śmierci wydane przez wodzisławski sąd.
Spacer edukacyjny to forma aktywnego uczenia się, która polega na wykorzystaniu otoczenia społecznego i przyrodniczego jako źródła wiedzy i inspiracji. Spacer edukacyjny może mieć różne cele i tematy, takie jak historia, kultura, ekologia, zdrowie czy sztuka. Spacer edukacyjny ma wiele zalet dla uczestników, takich jak :
- Rozwój kompetencji kluczowych - umiejętność współpracy, komunikacji, krytycznego myślenia, kreatywności czy rozwiązywania problemów.
- Poszerzenie horyzontów i zainteresowań, poprzez odkrywanie nowych miejsc, ludzi, zjawisk i zasobów.
- Zwiększenie motywacji i zaangażowania w proces edukacyjny, poprzez urozmaicenie form i metod nauczania oraz dostosowanie ich do potrzeb i preferencji uczestników.
- Podniesienie świadomości i odpowiedzialności za otoczenie, poprzez obserwację, badanie i działanie na rzecz jego ochrony i poprawy.
- Poprawa kondycji fizycznej i psychicznej, poprzez aktywność ruchową, kontakt z naturą i redukcję stresu.
Spacer edukacyjny jest więc cenną propozycją naszych uczniów bo oprócz walorów edukacyjnych jest też okazją do integracji i budowania więzi między uczestnikami.