• Szczepienia dzieci w wieku od 12 lat.

          • Spełniając zalecenie Ministerstwo Edukacji i Nauki przekazujemy Państwu informację na temat organizacji i przebiegu procesu szczepień dzieci w wieku od lat 12. 


            HARMONOGRAM SZCZEPIEŃ:  
            Od 7 czerwca rodzice mogą rejestrować na szczepienie dzieci, które ukończyły 12 rok życia (obowiązuje pełna data urodzenia, a nie tylko rok) Wcześniej została uruchomiona rejestracja dla uczniów w wieku 16 i 17 lat. Szczepienia będą odbywały się w istniejącej bazie punktów szczepień populacyjnych i powszechnych oraz na terenie placówek oświatowych (tryb mobilny). Tryb mobilny będzie realizowany przez doświadczone podmioty lecznicze prowadzące stacjonarne punkty szczepień. Aktualnie szczepienia odbywają się w punktach populacyjnych i powszechnych. W tych miejscach jest realizowany cały proces szczepienia, który obejmuje zgodę rodzica, kwestionariusz, kwalifikację lekarza i szczepienie.
             

            HARMONOGRAM SZCZEPIEŃ PO WAKACJACH
            Po zakończeniu wakacji szczepienia będą wykonane w dotychczasowych miejscach oraz w tymczasowych mobilnych punktach szczepień. Zorganizują je podmioty lecznicze prowadzące stacjonarne punkty szczepień. Szczepienia będą odbywały się według następującego harmonogramu:

            • I tydzień września (1.09 - 5.09) tydzień informacyjny - lekcje wychowawcze i spotkania z rodzicami o charakterze informacyjno-edukacyjnym,
            • II tydzień września (6.09 12.09) tydzień przygotowania do szczepienia zbieranie przez wychowawców zgód od rodziców i opiekunów prawnych na szczepienie dzieci,
            • III tydzień września (13.09 - 19.09) tydzień szczepień  

             

            PRZYGOTOWANIE SIĘ UCZNIA DO SZCZEPIENIA - REKOMENDACJE DLA RODZICÓW
            Ministerstwo Edukacji i Nauki wspólnie z Ministerstwem Zdrwia opracowuje rekomendacje dotyczące przygotowania się ucznia do szczepienia. Wszystkie materiały zostaną przekazane do szkół za pośrednictwem Systemu Informacji Oświatowej.  Po otrzymaniu materiałów przez szkołę zostaną one udostępnione Państwu za pośrednictwem dziennika elektronicznego LIBRUS i na stronie internetowej szkoły.
            Rekomendacje skierowane są przede wszystkim do rodziców i opiekunów. W zaleceniach znajdą się m.in informacje dotyczące spożywania posiłków przed szczepieniem czy przyjmowania leków. Przed szczepieniem rodzice powinni zwrócić także szczególną uwagę na rzetelne wypełnienie kwestionariusza. Ważne jest, aby podali Państwo wszystkie istotne informacje o zdrowiu dziecka.  
            JAK DZIAŁA SZCZEPIONKA?
            Szczepionka wyzwala w organizmie człowieka naturalną produkcję przeciwciał Stymuluje także nasze komórki odpornościowe, aby chroniły nas przed zakażeniem COVID 19.  Szczepionka jest DARMOWA i DOBROWOLNA.

            WYSTĄPIENIE ŚLĄSKIEGO KONSULTANTA W DZIEDZINIE CHORÓB ZAKAŹNYCH - prof. dr hab. n. med. Włodzimierza Mazura:

          • Dzieci w wirtualnej sieci. 

          • Zapraszamy do lektury poradnika przygotowanego przez Fundację Edukacji Zdrowotnej i Psychoterapii we współpracy z Fundacją Instytut Wiedzy o Rodzinie i Społeczeństwie. W poradniku znajdziecie Państwo odpowiedzi na pytania:  Jak rozpoznać, czy moje dziecko jest uzależnione od smartfona? Jak sprawdzić, czy moje dziecko gra za dużo? Jak chronić dziecko przed internetową pornografią? Jak pomóc dziecku radzić sobie z zagrożeniami wirtualnego świata? Jak przeprowadzić cyfrowy detoks?

             

            broszura_dzieci-w-wirtualnej-sieci_2021.pdf  

          • CO WIEDZIEĆ POWINNIŚMY MY - DOROŚLI, A CZEGO DZIECI NAM NIE MÓWIĄ...

          •  

            • Nie krzycz na mnie. Boję się wtedy Ciebie i myślę, że skoro na mnie krzyczysz to ze mną musi być coś nie tak.
            • Słuchaj mnie. Kiedy opowiadam Ci o tym, co dla mnie ważne, patrz mi w oczy. Czuję wtedy, że ja i moje sprawy są dla Ciebie ważne.
            • Pozwól mi dorastać w moim własnym tempie. Nie zmuszaj mnie do robienia rzeczy, na które jeszcze mam czas. Pamiętaj, że jestem dzieckiem i najlepiej odkrywam świat poprzez zabawę.
            • Uwielbiam, kiedy spędzasz ze mną czas. Jesteś w dobrym humorze, bawisz się ze mną, śmiejemy się i tworzymy piękne wspomnienia, do których jako dorosły będę z przyjemnością wracał.
            • Nie porównuj mnie do rodzeństwa czy rówieśników. Czuję się wtedy gorszy, a tak bardzo potrzebuję Twojej akceptacji.
            • Przytul mnie kiedy jest mi smutno. Pozwól mi płakać. Nie mów mi, że chłopcy nie płaczą, że jestem beksą i że powinienem być w dobrym nastroju. Moje uczucia są prawdziwe. Tak samo jak Twoje.
            • Naucz mnie dbania o swoje potrzeby. Wyśpij się, odpocznij, realizuj swoje zainteresowania, spotykaj się z przyjaciółmi. Pokaż mi, że bycie rodzicem i spędzanie czasu z dzieckiem może być źródłem radości. Naprawdę nie chcę widzieć jak cierpisz i poświęcasz się dla mnie, a później jesteś zdenerwowany i sfrustrowany. Martwię się wtedy, że to przeze mnie.
            • Bądź przy mnie kiedy się boję. Nie wyśmiewaj się z moich dziecięcych lęków. Powiedz mi, że też kiedyś bałeś się ciemności i pozwól mi trzymać latarkę przy poduszce.
            • Kochaj mnie dlatego, że jestem. Nie dlatego, że szybko biegam, recytuję wiersze i jestem „grzeczny”. Kochaj mnie także wtedy kiedy popełniam błędy i potrzebuję Twojego wsparcia. Potrzebuję być pewny, że kochasz mnie także wtedy kiedy coś mi nie wyjdzie.
            • Okazuj miłość swojemu partnerowi/ partnerce. To od Was uczę się rozwiązywania konfliktów, radzenia sobie z trudnymi sytuacjami oraz zrozumienia czym jest prawdziwa miłość.
            • Pamiętaj, że najprawdopodobniej przejmę Twoje przekonania o mnie samym, o innych ludziach, o życiu. Znajdź czas, aby zastanowić się, czy Twoje przekonania są prawdziwe i czy będą mi służyć. Jeżeli myślisz, że ludzie są źli i wykorzystują innych, w życiu będzie mi trudniej i będę nieufny.
            • Wiem, że kochasz mnie i starasz się dla mnie ze wszystkich sił. Pokaż mi, że gorsze dni i drobne potknięcia są częścią życia. Wyciągnij wnioski, zadbaj o swoje samopoczucie i wybacz sobie. Dzięki temu nauczę się reagować podobnie. 
            • Uśmiechaj się do mnie. Twój szczery uśmiech działa na mnie kojąco. Czuję się wtedy bezpieczny i kochany.